ระบบฐานข้อมูลอิเล็กทรอนิกส์  RBRU e-Research

รายการข้อมูลวิทยานิพนธ์

รายการข้อมูลวิทยานิพนธ์

กลยุทธ์การโฆษณาและการส่งเสริมการขายนมผงสำหรับทารกในสื่อสังคมออนไลน์
A study on social media Tie-In advertisements and sales promotion strategies for milk products
ปัณฑ์ชนิต สุทธิบูรณ์
การจัดการการสื่อสาร
คณะนิเทศศาสตร์
วิทยานิพนธ์
2567
งานวิจัยเรื่อง “กลยุทธ์การโฆษณาและการส่งเสริมการขายนมผงสำหรับทารกในสื่อสังคมออนไลน์” เป็นวิจัยแบบผสานวิธี มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การโฆษณาผลิตภัณฑ์นมผงสูตรสำหรับทารกและเด็กเล็กในสื่อสังคมออนไลน์ 2) กลยุทธ์การส่งเสริมการขายผลิตภัณฑ์นมผงสูตรสำหรับทารกและเด็กเล็กในสื่อสังคมออนไลน์ ด้วยวิธีวิจัยเชิงคุณภาพใช้การสังเกต การสัมภาษณ์ กลุ่มตัวอย่างที่เป็นคุณแม่ จำนวน 10 คนและการวิเคราะห์เอกสาร
This research aimed to study: 1) the advertising strategies for infant and young child formula milk products on social media, 2) the sales promotion strategies for infant and young child formula milk products on social media , 3) the frequency women encounter the advertisements online. The qualitative research used observation, in-depth interviews with 10 mothers and document analysis. The sample for the quantitative position was a group of 412 child - bearing age women throughout Thailand who used these products. The following statistics were used for analysis: frequency distribution, mean, and percentage.
กลยุทธ์การโฆษณาและการส่งเสริมการขาย, นมผงสูตรสำหรับทารกและเด็กเล็ก, สื่อสังคมออนไลน์, การรับรู้ของสตรีวัยเจริญพันธุ์
Advertisement and sales promotion, Powdered milk formula for infants and young children, social media, awareness of women of reproductive age.
เจียมจิต บวชไธสง แก้ไขล่าสุด 2025-08-22 11:52:05