ระบบฐานข้อมูลอิเล็กทรอนิกส์  RBRU e-Research

รายการข้อมูลวิทยานิพนธ์

รายการข้อมูลวิทยานิพนธ์

การสื่อสารการตลาดออนไลน์ของผู้ประกอบการธุรกิจร้านกาแฟในจังหวัดจันทบุรี
Online marketing communication of independent coffee shop entrepreneurs in Chanthaburi Province
กาญจนา คารวะวิวัฒน์กุล
การจัดการการสื่อสาร
คณะนิเทศศาสตร์
วิทยานิพนธ์
2567
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดออนไลน์ของผู้ประกอบการ ธุรกิจร้านกาแฟในจังหวัดจันทบุรี 2) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างลักษณะทางประชากร ลักษณะการจดทะเบียน และประเภทธุรกิจร้านกาแฟ กับการสื่อสารการตลาดออนไลน์ของ ผู้ประกอบการธุรกิจร้านกาแฟในจังหวัดจันทบุรี ใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) เก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ประกอบการธุรกิจร้านกาแฟในจังหวัดจันทบุรี 3 ประเภท ได้แก่ ร้านกาแฟเคลื่อนที่ ร้านกาแฟมุมกาแฟ และร้านกาแฟ Stand-alone โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบโควต้า จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือการแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติ T-test, F-test วิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว (One-Way ANOVA) เปรียบเทียบความแตกต่างเป็นรายคู่ด้วยวิธีเซฟเฟ่ และการวิเคราะห์ สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน (Pearson Correlation)
The objectives of this research were to: 1) study the online marketing communication of independent coffee shop entrepreneurs in Chanthaburi Province, and 2) study the relationship between the demographic characteristics of coffee shop business types with online marketing communication of these shop entrepreneurs. Quantitative Research methods were used. The sample used in this study was a group of 400 independent coffee shop entrepreneurs in Chanthaburi Province from 3 types of coffee shops: mobile coffee shops; coffee corner shops and stand-alone coffee shops. The sample was selected by using the random sampling method. The statistics used to analyze data were frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, test hypotheses with T-test and F-test statistics, one-way analysis of variance (One-Way ANOVA), Scheffes methods to compare differences of the pairs and Pearsons Correlation Coefficient.
รกิจร้านกาแฟ, การสื่อสารการตลาด, การตลาดออนไลน์, ผู้ประกอบการ
Coffee Shop Business, Marketing Communication, Online Marketing, Entrepreneur
เจียมจิต บวชไธสง แก้ไขล่าสุด 2025-04-01 14:53:52